Tuesday, May 12, 2009

Love vs Mariage


Sunday, January 8th, 2006

kemaren, hari gw bener2 kacau… kalo boleh gw minjem al’s lines: kemaren itu perasaan gw seperti diangkat keatas langit paling tinggi yang dalam sekejap di hempas jatuh ke bawah tanah… sakiiiit banget rasanya…pada akhirnya gw mulai bertanya2, ada banyak banget pertanyaan yang tiba2 pop out from my brain…the big question was about marriage…is love strong enough to bind the marriege? will love last forever? lalu kenapa perlu ada pernikahan kalau nantinya pasti akan ada perpisahan…kalau memang cinta begitu menyakitkan than why i kept serching for it… pertanyaan demi pertanyaan terus aja muncul di otak gw, dan semuanya bikin gw semakin takut… well i have a perfect example, i have a perfect family who cares n love each other, but thats what scares me… i was so afraid that i cud never make this kind of family for my own… i was so anxious about my future husband…what will he like, who am i goin to end up my life with? yeah thats the million dollars question …

lantas seseorang menyadarkan gw …memberikan gw opini atas pertanyaan2 gw … ini yang dia bilang : why ur always searching for love? Cos we need it. We need it to feel alive,we need it to make our life more colorful,we need it to express ourselves,we need it to live our life. And cos without it we simply can not live …

and about marriage, ini yang dia pikirkan: menikah adalah wujud dari komitmen cinta itu sendiri. Ketika kita berjanji untuk sehidup semati dengan seseorang, kita janji untuk mencintainya seumur hidup kita. Kita rela berkorban apa saja untuk dia, termasuk mengorbankan kebebasan abadi kita untuk hidup bersama dia dalam pernikahan. Tanpa pernikahan semua janji yang pernah diucapkan tidak akan ada artinya bukan?Karena kita bisa bebas keluar masuk. Mencintai seseorang yang tidak sempurna dengan cara yang sempurna adalah ujian terberatnya dan sekaligus hal yang paling rewarding…

ada 3 hal yang bisa gw simpulin

1. marriage is comitment, you cant just come and go whenever you felt tired of it.

2. marriage means ending up ur eternal freedom…yeah bit to extreme i guess but its rite,marriage is no longer about you and me, its all about us…so us always came first before you and me…

3. marriage is about loving a not so perfect person with perfect way…well this one i still cud never describe it…cos now im still searching for that no so perfect person…i’ll tell you when i find it…

meanwhile let just hope and pray…

for sweet Al…well thanx for listening…thx for being there and hearing all the nonsense things i have told you…thx for brighting up my cloudy sky … it means a world to me… well now i think im addicted to you…the blame is on you ;)

No comments:

Post a Comment